27.2.09

Acta pròpia i no oficial ple ordinari de 16 de febrer de 2009

Acta pròpia i no oficial del ple ordinari de 16 de febrer de 2009. 21h.

21h. Hi assisteixen tots els regidors de la corporació. Presideix l’acte l’alcaldessa.

S’aprova l’esborrany de la sessió anterior per unanimitat.


2-Propostes d’acord que presenta l’alcaldessa al ple:

1a. Aprovació de la modificació del pla director d’abastament d’aigua potable.
Aquesta proposta es retira a petició de l’alcaldessa que diu que s’han detectat 2 mancances més respecte a dos trossos de la xarxa rural.
El Regidor d’ERC-AM Xevi Rovira demana qui són els responsables tècnics d’aquestes reiterades badades, i respon l’alcaldessa que és responsabilitat dels tècnics de CASSA.
Retirada per unanimitat.

2a. Compte de la gestió recaptatòria realitzada per l’ORGCT en l’exercici de 2008
Aprovada per unanimitat.

3a. Modificació de crèdits al pressupost 2009.
Aprovada per unanimitat la despesa i subvenció de millora del nucli antic segons el Fons Estatal d’Inversió Local.

4a. Aprovació provisional de la Modificació del Pla General Municipal d’Ordenació de Santa Eulàlia de Riuprimer en 4 aspectes puntuals.

Aprovada amb els 4 vots a favor d’AR, i 3 vots en contra, 2 dels regidors de CiU i 1 vot del regidor d’ERC-AM

Pren la paraula el regidor de CIU, Josep Musull i llegeix un text que duia preparat amb les consideracions sobre el punt a debatre:
Primer: Que en resposta a les al.legacions que varen presentar, amb motiu de l’aprovació inicial de la modificació del PGMO, per primera vegada es fa esment a l’informe elaborat per la DIBA, en relació a la ubicació de la zona esportiva, però molt per damunt sense dir res de la valoració econòmica de que parla l’informe. Aquest informe va ser anterior a la redacció del nou pla general, un pla redactat només fa cinc anys sense cap al.legació per part dels veïns en quant a la nova ubicació dels equipaments esportius.
Segon: que es veuen en el deure, una vegada més, de recordar tal com vam fer tant en l’aprovació inicial com en el programa de participació ciutadana, que en la proposta de modificació hi manca documentació justificativa de la necessitat de modificació, i que entenen que la modificació és totalment contraproduent als interessos del municipi, innecessària, perjudicial i injustificada.
Tercer: que tot el canvi proposat produirà un impacte negatiu en les finances municipals, i en cap moment es justifica el que suposarà econòmicament aquest canvi, però salta a la vista sense fer grans números. En l’elaboració del pla general es va tenir molt en compte l’efecte d’aquestes actuacions en les finances ja que es tracta d’un municipi de 1.000 habitants que no es pot permetre un endeutament il.limitat per caprici, menys un increment d’impostos perquè ja està del tot esgotat i no s’ha tingut en compte el que diu la llei sobre la sostenibilitat econòmica.
Quart: intentar adequar les instal.lacions de ponent suposarà un cost desmesurat que l’haurà d’assumir totalment el municipi, perquè no complirà amb la normativa del Consell Català de l’Esport, com ho demostra l’informe desfavorable que ha emès i per tant no donarà cap subvenció com tampoc la DIBA. A part s’ha de tenir en compte que els accessos són pèssims i tampoc es preveu el cost d’arranjament necessari, i la pista en aquell indret no es podrà cobrir, per la qual cosa serà un dèficit en el futur. Amb tots aquests desavantatges també es tanquen totes les previsions de cobrir l’actual pista del riu, i el més greu és que es donarà al Departament d’Educació l’única pista, amb un cost de 600.000€, que va construir el municipi, i a més, haurà de mantenir-la el poble per a un ús molt restringit.
Cinquè: El Departament d’Educació també recomana fer una valoració econòmica sobre el cost del pont que s’ha de construir per l’accés a la nova escola.

Per últim diu que es pregunten el següent:
Per què a més de tenir una pista preparada per cobrir, n’haurem de fer una altra?
Podrà un poble de mil habitants mantenir 2 pistes amb els seus vestidors?
Creieu que és millor tenir una pista a una punta de poble i la piscina a l’altra?
Si es fan 2 pistes quina es cobrirà?
I afegeix que ha fet moltes preguntes al llarg d’aquest any i no han rebut cap resposta convincent. Que és per això que, amb tantes preguntes a l’aire, entenen que la modificació que es tramita no és adient i que s’hauria de clarificar molt, justificant-ne més clarament la seva necessitat, i que per tant és una modificació molt fosca.
Pren la paraula l’alcaldessa i contesta: Que els avalen els vots que els van fer governar amb majoria. Que volen cobrir la pista antiga i no la nova. Que no apujaran els impostos, però que es farà la revisió cadastral. I explica que la llar d’infants finalment no es farà al carrer nou, que es farà al centre del poble. Que tot i que cabia i cap al nou espai, per facilitar la cessió del terreny a Educació, es considera adient que es mantingui al centre. S’obre un debat extens sobre aquestes consideracions entre els regidors de CiU i l’alcaldessa. Pren la paraula el regidor de CiU Albert Vilademunt i diu que considera que pels pares és perjudicial separar llar d’infants i CEIP, i Josep Musull afegeix que això comporta més despesa i que aquestes modificacions s’haurien d’haver fet públiques i que la població pogués opinar.
Respon l’alcaldessa que considera que la separació no és problema, que no s’ha fet públic però que s’han mantingut converses informals amb alguns pares i ho veuen bé.

Pren la paraula el regidor d’ERC-AM Xevi Rovira, i diu que explicarà l’opinió del seu grup respecte a cada modificació però que el global seria el vot negatiu. Respecte a la modificació 1 demana si s’ha parlat amb les AMPES i la comunitat educativa, que si només ha estat algun contacte informal s’hauria d’haver fet bé. Diu que considera que fent aquest canvi, es dóna la raó a la seva tesi de ja fa temps, segons la qual la ubicació en aquest indret per a la nova escola és petita, a part de massa propera al riu. També pregunta quina serà la nova ubicació de la llar d’infants exactament, que creia que es feia per tenir més espai a primària a la nova escola, si li poden aclarir. Però que creu que no és aconsellable separar la llar d’infants de l’escola (si tant creuen que hi cap tot) tant per l’estalvi de recursos (desplaçaments, haver de tenir 2 cuines) i demana la raó concreta d’aquest canvi d’ubicació. També pregunta què passarà amb els infants durant el curs mentre durin les obres.
Respon l’alcaldessa que el Departament d’Educació no amplia mitges línies, i per tant amb una possible futura ampliació del CEIP l’espai quedaria molt comprimit. Que han pensat millor la ubicació de la llar d’infants i que no veuen que sigui problema mantenir-la al centre, al costat del Casal, que s’haurà de modificar el projecte inicial del nou equipament cultural. Que actualment compartir cuina entre llar d’infants i CEIP és conflictiu i que la nova llar d’infants comptarà amb cuina pròpia, que a més es podrà utilitzar sense problemes per a diferents activitats municipals, cosa que ara és complicada amb el CEIP. Respecte a les reunions amb els pares, i la comunitat educativa diu que no n’han fet oficialment però que no hi veu problema.

Xevi Rovira, respecte la modificació 2 diu que no entén perquè es canvia la zona de pla de protecció especial del riu quan els informes tècnics no aconsellaven fer-ne cap canvi de categoria. I per això precisament es va ampliar en anteriors modificacions, que no és aconsellable fer equipaments en aquella zona, i que la zona d’inundabilitat és massa a prop.
Respon l’alcaldessa que accepta que va ser d’aquesta manera però que ara es torna a modificar perquè l’espai d’equipaments sigui independent del pla especial de protecció del riu, que li consta que s’havia incorporat la zona d’equipaments en el pla especial de protecció del riu perquè el tècnic redactor havia insistit molt en incorporar la zona d’equipaments en el pla especial de protecció del riu.

Respecte la modificació 3a, Xevi Rovira diu que la veuen malament, perquè des del principi que es va proposar fer l’escola nova aquí ja havien dit que ho trobaven massa petit i massa a prop del riu.

Respecte a la modificació 4a Rovira diu que la veuen bé.
Pren la paraula Josep Musull de CiU i diu que si la llar d’infants va fora de l’actual Casal, en l’aprovació inicial del projecte de nous equipaments culturals va demanar si es modificaria la fesomia de l’edifici i se li va dir que no, i en canvi ara sembla ser que sí.
Respon l’alcaldessa i diu que accepta que va ser així, però que, estudiat més àmpliament, es creu convenient fer la nova llar d’infants prop del casal, perquè no hi cabia si es vol mantenir l’anterior projecte de Casal, i que no sap si s’haurà de modificar la fesomia de l’edifici perquè possiblement s’estructurarà de nou.

3-Despatx d’ofici i presentació de l’estat d’execució del pressupost.
S’informa de l’estat d’execució, en destaquem algunes observacions:
El dèficit del servei d’escombraries és de 5.000€. El 80% del pressupost és de recursos ordinaris, i només un 10% va per inversions. L’enllumenat costa 16.000€. L’aigua dóna uns beneficis de 12.000€. La neteja d’edificis públics costa 20.000€ a càrrec de l’empresa Pisman. El CEIP costa 32.000€ que tots estan d’acord que hauria d’assumir el Departament, però ho fa el poble.

4-Resolucions, mocions, precs i preguntes:

1a. Moció per la futura vegueria
Aprovada amb 6 vots a favor, 4 d’AR i 2 de CiU i el vot en contra del regidor d’ERC-Am que llegeix les següents consideracions que duia per escrit:

El nostre vot és en contra d’aquesta moció, per les següents raons:

Aquesta moció s’ha proposat des de l’Ajuntament de Vic, i està clar que l’alcalde de Vic, Vila d’Abadal vol imposar el seu model de vegueria, abandonant l’Alt Ter i desplaçant l’epicentre de vegueria de Manresa cap a Vic (compartida), amb l’extensió cap a Ripoll i Olot i abandonant Igualada.
Aquesta moció, però, no contempla l’opinió prèvia de Ripoll, o la resta de ciutats citades. Tampoc hi ha hagut un treball intern a nivell comarcal d’Osona, Vic ha anat avançant al marge del territori d’on exerceix la capitalitat, ja sigui per anar a reunir-se amb altres ciutats d’altres comarques o per aprovar la moció a l’Ajuntament de Vic. No és d’estranyar, perquè segurament tot aquest moviment és més d’autoconsum local, fruit de les pressions dels Alt Ter (cal apuntar que un membre destacat de la plataforma és regidor de CiU, Àlvar Solà). Personalment m’havia manifestat a favor d’una possible Vegueria de l’Alt Ter, perquè Osona i el Ripollès puguin caminar juntes en la futura organització. Tot i així, però, no podem permetre que Osona parli en boca d’un altre territori, en aquest cas el Ripollès. Des de la comarca, hem de respectar la voluntat i l’ opinió dels nostres veïns ripollesos, no podem actuar amb paternalisme.
Respecte a la capitalitat de Vic: Està clar que Vic vol jugar a liderar, a exercir de capitalitat, però com ha succeït massa sovint, ho fa des de la ignorància al territori d’on exerceix la capitalitat.
Amb quins municipis ha parlat Vic d’Osona per tal d’articular una nova proposta d’organització territorial? Amb quins consens compta la seva proposta de Catalunya Interior?
Vic no pot pretendre demanar més protagonisme en la nova vegueria si ignora el territori que representa. El paper d’Osona en el nou mapa de Catalunya no l’ha d’establir sols Vic, sinó tota la comarca, tots els seus municipis.

Per tot això, des d’ERC davant la moció manifestem que:

1. Cal tenir un consens de tota la comarca sobre quin és el posicionament de quin paper ha de tenir Osona en la nova organització territorial.
2. Vic exerceixi un lideratge solidari amb la resta de municipis osonencs, perquè això reforçarà Osona i la seva capital de cara a la nova organització territorial i que presentar aquesta moció després d’aprovar-la en el seu Ple, no és la millor manera.
3. Cal respectar que cada comarca decideixi quin és el seu camí i quina és la seva voluntat respecte a l’organització territorial. Que el Ripollès decideixi què vol ser.
4. Es treballi des de la Generalitat i des de Vic, perquè l’establiment de seus de departaments s’estableixin a Vic, ara.
5. Que es treballi en crear una xarxa de ciutats amb el fil conductor universitari, i amb col·laboracions en estratègies econòmiques, culturals, etc. , al marge de les possibles organitzacions territorials.

Respon l’alcaldessa Núria Solà que li sembla que els punts finals estan d’acord amb els que diu la moció, i Rovira replica que no ho veu de la mateixa manera. Solà també diu que ha arribat del Consell Comarcal i no de Vic, i Rovira li ensenya l’expedient on es veu el logotip de l’Ajuntament de Vic i al final “Vic, 12 d’octubre de 2008” i li diu que no entén que ara proposin aprovar aquesta moció per quedar bé amb Vic quan encara està obert el debat de les Vegueries. Solà respon que aposten per pujar al carro ara.

2a. Moció sobre la defensa i manteniment de la tradició catalana dels balls de diables, bèsties de foc i colles de foc.

Aprovada per unanimitat, encara que Xevi Rovira d’ERC-AM vol llegir una consideració:

Sobre la moció de la cultura del foc, el nostre vot serà favorable, tot i que ja que en vam presentar una de més acurada al nostre entendre, en la qual s’hi incorporava la feina feta des del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat, que ja ha elaborat un document amb les consideracions que ha d’incorporar el Reial Decret de transposició de l’esmentada directiva europea des del punt de vista de la utilització d’articles pirotècnics en les manifestacions de cultura popular i per tal que la transposició de la directiva europea a la normativa de l’Estat espanyol no col·lisioni amb les nostres tradicions i costums. I informava que des del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana s’organitzarà, enguany, una jornada de debat sobre l’esborrany de reial decret adreçada a tots els agents vinculats: grups de foc, programadors, tècnics de cultura, empreses pirotècniques i tècnics de protecció civil.

Torn de precs i preguntes:

Josep Musull de CiU llegeix el següent text amb consideracions i preguntes:
Voldríem fer un prec al regidor de serveis, esports i medi ambient referent a la seva entrevista a un mitjà de comunicació comarcal ja fa temps, en que feia referència a la feina tant mal feta de la passada legislatura i que us vàreu veure obligats a presentar-vos. Primer recordar-li que es va oferir per treballar amb nosaltres a la nostra llista perquè deia que es treballava molt i molt bé.
Des de la seva regidoria, l’any 2007 va deixar perdre una subvenció de manteniment del circuit de BTT, al 2008 no es va fer cap tipus de manteniment, i al 2009 la inversió serà o hauria de ser molt més considerable.
Pel què fa al porta a porta, recordar-li que part de l’èxit és degut a l’àrea d’aportació, la ubicació de la qual vam suggerir nosaltres i que no va pas ser precisament aportació teva.
Celebrem que després d’un any i mig hàgiu fet el primer pas per asfaltar els camins rurals. Ens agradaria que en la part final ens informessis sobre les conclusions d’aquesta reunió.
Esports: Vàreu aprovar a corre-cuita un projecte per la instal.lació de gespa artificial al camp de futbol, com està?
L’any 2007 teníem 57 participants de patinatge, enguany s’han reduït a menys d’un 50%, a què és degut?
L’escola de futbol està tramitant la seva marxa cap a Vic. Continuarà havent-hi futbol al poble?

La nova senyalització. Ja sabeu que no ens agrada el criteri que s’ha seguit, però us demanem que hi poseu una mica d’ordre i/o destapeu tots els senyals o no en destapeu cap, però amb aquest sistema s’indueix a l’error i també a discussions absurdes entre veïns.

Celebrem que hàgiu tapat els forats del Carrer Nou, però no s’ha solucionat el problema dels autocars abans d’entrar al pont ja que continuen quedant encallats al terra.

L’alcaldessa contesta el següent: Es va perdre la subvenció del circuit de BTT per culpa del consorci Portes del Montseny que està en procés de canvis i té dificultats.
Sobre l’àrea d’aportació ha estat un èxit, però que el porta a porta és un èxit de la gent que s’hi ha implicat molt. I que CiU no van ser prou valents per tirar-ho endavant abans. Josep Musull replica que ells sí que ho volien tirar endavant. I s’obre una discussió sobre aquest tema.
Respecte a la gespa artificial, que el projecte està enviat al Consell Català de l’Esport perquè n’emeti l’informe favorable i es buscarà el finançament.
Respecte a la reducció del patinatge, que ho hauria de preguntar a l’entitat.
Respecte al Club de Futbol, que estan pendents d’una reunió amb ells perquè els expliquin el seu futur.
Respecte al pla de mobilitat, que hi ha hagut brètols que han destapat senyals, que l’agutzil els torna a tapar però no dóna l’abast. Que a més, els operaris de l’empresa els van instal.lar abans d’hora sense avisar, i l’empresa no ha respost a les expectatives.
Respecte als autobusos que van al camp de futbol, que caldrà arranjar-ho millor.
Respecte als camins rurals, Jordi Usero d’AR, respon que hi haurà una subvenció per a arranjar-los, però que no hi poden optar perquè no està al pla de camins del Consell Comarcal, i que han fet una petició d’incorporar via annex el camí del Soler Botey fins a la Carretera de Prats per poder-se’n beneficiar.

Tot seguit comença el torn de preguntes per al regidor d’ERC-AM Xevi Rovira que les porta per escrit:

1- Perquè no han entrat a votació del ple les 7 mocions que vaig presentar amb data 9 de febrer 2009, exceptuant l’alternativa sobre la cultura del foc, no entenc que l’adhesió a la xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat, la moció per la internacionalització del dret de decidir, per la prohibició de les curses de braus, sobre la implantació de l’Espai Europeu d’Ensenyament superior, en relació als fets de la Franja de Gaza o contra l’empresonament d’en David Sànchez de l’Associació Cultural La Fornal de Vilafranca del Penedès, no hi hagin entrat a la votació d’aquest ple, ja que les mocions són de les poques coses que podem treballar des de l’oposició.

Respon l’alcaldessa que per qüestió de temps, que no les descarta per al proper ple ordinari. Rovira respon que ja els indicarà quines tenen vigència al proper ple.

2- Encara no he vist que s’hagin passat els fulls informatius de cursets i activitats i al ple del 15 de setembre de 2008 la senyora alcaldessa em va dir que s’estava acabant d’elaborar la guia d’activitats i cursets diversos que es poden fer al poble i al ple de novembre que s’estaven a punt d’enviar ben aviat. També s'hauria d'informar millor a la població que hi ha hagut canvis en els horaris del servei d'autobús i no només a través de la web.

Respon l’alcaldessa que s’ha decidit publicar-ho al web i prou. Rovira replica que en aquest cas s’hauria de dir a la població, i l’alcaldessa respon que es dirà al proper Riuprimer Parla que serà a finals de febrer o principis de març.

3- Quan es presentarà oficialment a la població la pàgina web? I qui és el responsable d'actualitzar les notícies. També demanaria si és possible posar l’enllaç al Bloc d’ERC-Am Riuprimer sota la meva adreça com a regidor en l’apartat de l’organització municipal subapartat altres membres del consistori.

Respon l’alcaldessa que a finals de febrer o principis de març es farà la reunió amb el poble “Riuprimer Parla” i es farà allà. Que la responsable és la regidora de cultura Mª Teresa Franquesa. I que consideraran el fet d’enllaçar el bloc d’ERC-AM.

4- Respecte a l’antic bloc municipal que havia creat quan governava, preferiu que el deixi com a consultable encara o el suprimeixo?

Respon l’alcaldessa que el pot suprimir, però no passa res si es deixa consultable.

5- He vist que s’ha esmenat algun errors de la web però encara hi ha moltes mancances que ja vaig indicar pel mes de novembre, i em sembla que hi ha hagut bastant temps d’esmenar:
a)A l’apartat d’història hi falta que s’indiqui l’existència del llibre del poble, que es pot adquirir al mateix ajuntament, i l’enllaç al document pdf d’aquest llibre tal com havíem demanat.
b)L’apartat de com s’arriba al poble, només fa referència a la carretera des de Vic i no hi ha cap plànol, per tant entenc que també s’hauria d’ampliar i millorar molt.
c)Els plànols del sòl urbà i el del sòl no urbanitzable condueixen a un enllaç en pdf pràcticament il·legible.
d)L’apartat de cultura festes i tradicions encara està buit.
e)Als llocs d’interès només hi ha l’Església Parroquial, la Font Gran (l’enllaç de la qual està mal dirigit), i el Roure Gros (amb una explicació molt escueta). Crec que per tant n’hi falten molts més.
f) Als telèfons d’interès, el Punt Jove en té un que crec que és el de joventut de la Mancomunitat, i en referència a això, ja disposa de número propi o encara el comparteix amb el Casal d’Avis?
g) Apartat d’entitats: Riuprimer Gas i Rocs no hi és. El Casal d’Avis té l’adreça electrònica i el web del CJR. Els enllaços als webs del C.F. Riuprimer i Pedala Pedala estan mal apuntats i dóna error en clicar-los.
h) Empreses i comerços: En l’apartat del comerç Queviures Corretja hi ha errors. A més a més, l’apartat en general el trobo mal enfocat, crec que s’hauria de fer una guia comercial a l’estil de la nova guia Apropa’t i en tot cas un apartat d’empreses i serveis diferenciat amb cabuda per a tots els professionals, ja que al web hi ha fusters, però no hi ha altres professionals o empreses de paletes, electricistes, llauners, etc.
i) En l’apartat Equipaments i Serveis només hi ha noves actuacions fetes, i no el conjunt dels Equipaments i Serveis del municipi.
j) L’apartat d’Agenda Fotogràfica no hauria de comptar amb un fons temàtic segons festes, tradicions, indrets, etc?
k) Apartat d’informació legal: el CIF, domicili social i telèfon de l’ajuntament estan malament.
l) També hi manca un enllaç visible al web de la Mancomunitat la Plana, al del Servei de Promoció Econòmica i Ocupació Osona sud Alt congost, i al nostre espai dins el web de l’ens turístic Portes del Montseny.

6- Els suggeriments que vaig apuntar sobre el nostre espai web al portal de Portes del Montseny tampoc s’han tingut en compte.
(En l’apartat “Fires i Festes”, caldria remarcar Les Caramelles, només es parla de l’Aplec de Sant Sebastià. També caldria incorporar-hi la commemoració de l’Acord de Sant Sebastià i els Premis literaris que es lliuren entorn al 17 de maig. També caldria incorporar-hi la rebuda de la Flama del Canigó i revetlla de Sant Joan del 23 de juny. I la Diada nacional, amb l’inici de la Marxa dels Vigatans Riuprimer-Vic.A l’apartat “Allotjament. Turisme Rural” caldria incorporar-hi la nova casa de turisme rural establerta al municipi.També caldria demanar que s'usi l'agenda d'actes per al municipi, i que algun esdeveniment celebrat al poble rebi el tractament de “esdeveniment del mes”.L’apartat “Què visitar”, només recomana visitar el Castell de Torroella (amb una foto panoràmica de la fàbrica Llaudet) i l’Església (foto de lluny).

Respon l’alcaldessa que no els consta que en deixés còpia per escrit, i que ho miraran d’esmenar. Rovira replica que creu que l’havien de tenir i que han tingut molt de temps d’esmenar-ho però que ho tornarà a deixar. Rovira també demana quin tipus de problema té el Portes del Montseny, i respon l’alcaldessa que s’estan replantejant el finançament dels consorcis de turisme i promoció econòmica, i que des del de Portes del Montseny també els ha arribat el descontent per la problemàtica derivada tant del finançament com de la participació en les tasques encomanades.

7- L'acte de carnestoltes del diumenge 1 de març segons el cartell està organitzat únicament per l'Ajuntament, no s'ha comptat amb el Punt Jove, ni amb el Consell de Joves per a aquesta festa popular? S’ha pensat algun tipus d’acte per a la diada de Sant Jordi ? En la mateixa línia, quines actuacions hi ha previstes si és que n'hi ha per reactivar el Consell de Joves i crear una comissió de festes al municipi?

Respon l’alcaldessa que Carnestoltes efectivament només l’organitza l’Ajuntament però que ha externalitzat la feina a una empresa perquè ho dinamitzi. Que per Sant Jordi se seguirà aquesta mateixa línia. I finalment que al proper Riuprimer Parla es parlarà de la situació del Consell de Joves i de la comissió de Festes.
Rovira replica que espera que aquesta iniciativa d’externalitzar les festes sigui transitòria i deguda a un moment inestable amb les entitats en procés de canvi, que no es converteixi en regla habitual. I respon l’alcaldessa que efectivament, que és degut al moment de transició i que volen que es posi en marxa la Comissió de Festes.

8- Ja se sap si es podrà fer la Festa del Segar i del Batre aquest any, com estan els contactes entre l’entitat i l’Ajuntament ?

Respon l’alcaldessa que l’entitat està fragmentada i veu difícil que pugui tirar endavant sola la festa i que també s’ha parlat amb una empresa externa per fer la feina i fer un projecte de projecció de la fira.

9- Sobre Festa Major d’hivern :

a)Quin ha estat el pressupost ?
b)Per què es va dur a terme un projecte de Medi Ambient dins els actes de Festa Major i alhora es va proposar una Encesa de l'enllumenat (en un horari absurd per a la majoria de gent d'altra banda) quan la línia a seguir del municipi sembla ser la de la sostenibilitat energètica, és contradictori.
c)També se’m va dir en ple que des del Punt Jove s’hi havia treballat en muntar algun acte, però no en vaig veure cap adreçat específicament als joves, en una Festa Major d’hivern que ens va semblar encara més pobre que d’altres anys.

Respon entre el Regidor de Medi Ambient Jordi Usero i l’alcaldessa que l’acte del porta a porta era una celebració per haver fet un any, que l’enllumenat era de baix consum i es va fer a l’hora que es feia fosc per no deixar el poble a les fosques. Respecte a l’acte del jovent, que els mateixos joves del Punt Jove, van decidir treure-ho i enlloc d’això es va fer la Quina popular aquest mes de febrer. Que la festa major d’hivern és secundària i la gent no se la fa gaire seva, que al contacontes gratuït per exemple només hi havia 10 persones...

10- La zona al voltant de la pista de la Plaça Nova es troba en un estat de deixadesa important, i hi ha perill per a les persones grans i la canalla de poder-se fer mal, agreujat per les zones d’obres no sempre ben delimitades. Hi ha intenció de posar una mica d’ordre en aquella zona i vetllar per què els constructors endrecin i tanquin bé les obres ?

Respon el Regidor d’Urbanisme Pau Parés i diu que l’Ajuntament ho ha vetllat, que quan s’acabi l’obra grossa s’arreglarà bé.

11- Fins a la data d'avui ja són uns 70 municipis els que s'han sumat a la iniciativa del “Pacte d'alcaldes/alcaldesses per l'energia”, liderada per l'àrea de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona. El Pacte té com a objectiu lluitar contra el canvi climàtic a través de diverses accions impulsades des del món local. S’ha contemplat la possibilitat d’adherir-se al pacte ?

Respon l’alcaldessa que no el coneixen, que s’ho miraran per si és d’interès per al poble, i que si s’ha de pagar. Rovira diu que només sap que és d’interès per pobles de característiques similars però desconeix si té cost econòmic.

12- Quan es posarà en funcionament el pla de mobilitat que s’havia anunciat pel gener d’enguany al ple de 2 de novembre de 2008? Hi ha algun conveni amb els Mossos d’Esquadra i aquest municipi?

Respon l’alcaldessa que el pla de mobilitat s’explicarà al proper Riuprimer Parla i que es posarà en marxa al dia següent de la reunió. Respecte als mossos, diu que s’estan pensant si val la pena fer-los venir o no. Rovira replica que si els fan venir sigui a tall informatiu, i que necessiten un conveni perquè puguin actuar al nucli urbà.

13- A finals d’any es va inciar la tretzena edició del programa “Anem al Teatre”, realitzat per les àrees d'Educació i de Cultura de la Diputació de Barcelona. A l'edició d'enguany, hi participaran més de 390.000 espectadors, provinents de 961 centres docents de 241 municipis de la província. L'ajuntament s'hi ha adherit o ho ha proposat al CEIP El Roure Gros?

Respon l’alcaldessa que ja fa anys que hi estan adherits.

14- Per quan està prevista la reobertura de la Sala de Lectura?

Respon l’alcaldessa que només els falta el mobiliari, i que intentaran que s’inauguri per Sant Jordi.


Acabades les preguntes d’ERC-AM per part de Xevi Rovira, l’alcaldessa diu que ha de dir unes quantes coses :

Que ja es disposa de l’elevador pel cementiri, encara que compartit amb d’altres pobles per qüestions de pressupost, i que es pretén fer un estudi de seguretat relatiu als municipis que presenten algun risc de no complir amb les normes de seguretat. Respon Josep Musull de CiU que aquest estudi ja estava fet, i que el que s’havia quedat amb la Mancomunitat és que Santa Eulàlia ja compleix totes les normes i per tant, no entraria en l’estudi, se li cediria un elevador i així el superàvit del servei s’invertiria equitativament.

Solà continua explicant que respecte al Tanatori de Vic, s’està fent un conveni amb la funerària Cuberta i de moment s’hi pot anar.

A continuació es dirigeix al regidor d’ERC-AM Xevi Rovira, i li diu que si ERC pensa pagar la revista del Consell de Joventut ja que l’utilitza per posar els seus articles i fer propaganda del partit.
Xevi Rovira respon que precisament ell mateix va impulsar la creació de la Revista del Consell de Joves quan era el president, que sempre havia format part del consell editorial abans d’entrar a una llista electoral, i que el requisit del consell editorial per publicar-hi sempre ha sigut només que la gent signi amb nom i cognoms i sigui respectuosa en els articles. Que ell els envia els seus articles signats com a regidor de l’Ajuntament perquè és el que és, i que parlen del poble. Que ja li van dir des del Consell de Joves que l’Ajuntament havia dit que millor que s’estalviessin de publicar els seus articles o no els seguirien pagant la publicació, cosa que ell troba molt greu, totalment antidemocràtica i d’actitud caciquista, privant la llibertat d’expressió.
Replica l’alcaldessa que en una reunió on Rovira hi era present, es va dir que l’Ajuntament pagaria aquesta publicació amb la condició que no hi publiqués cap regidor de l’Ajuntament, que si fa propaganda d’ERC ho pagui ERC i que a més ja ho publica al seu bloc d’internet, i que per tant no li cal publicar-ho igual a la revista.
Rovira replica que no cal que li faci d’editora ni l’assessori, que ell ho publica a la revista perquè arribi a més gent, i que no recorda pas aquesta suposada clàusula per publicar a la revista, que la creu oberta a totes les entitats, i veïns del poble i que en última instància és el consell editorial que decideix publicar-ho. I que si li volen posar esparadrap per tapar-li la boca.
L’alcaldessa replica que un dels articles no està signat perquè no es devien atrevir a fer-ho, i que creu que el signen com a veí.
Rovira replica que és increïble que li diguin que no pot publicar com a regidor, que si tenen por del què pot dir, que va signar tots els articles com sempre com a regidor, que no recorda com els va publicar en tot cas el Consell editorial però que signa i continuarà signant com a regidor si es fan més revistes, perquè els recorda que de fet, el Consell ha plegat, especialment els membres que es feien càrrec d’editar la revista, i que ara ja entén què pretén l’equip de govern, que no és altra cosa de penjar-li el mort a ell de la fi de la revista del Consell i del Consell en general de cara a la població en general.
Solà replica que no és cert, que no li vol penjar cap mort, i que sempre que no està d’acord amb ells els titlla d’antidemocràtics.
Rovira anuncia que abandonarà el ple per protestar contra aquestes actituds d’autèntics cacics, i es reafirma en la llibertat d’expressió que suposa publicar a la revista, amb la qual cosa no entén que es privi als regidors de fer-ho. S’allarga la discussió entre Rovira i l’equip de govern i finalment s’aixeca la sessió a les 23h amb la presència de tots els regidors fins al final.

Enllaç a l'esborrany de l'acta oficial:
http://www.santaeulaliariuprimer.cat/imagenes/actas%20ple/Acta%20ple%20ordinari%2009-02-16.pdf
 
El dèficit fiscal de Catalunya aquest any és de
...
cliqueu aquí per a més informació