26.2.09

EL 2% DE CATALANS I CATALANES SÓN PAGESOS

Article d'opinió, per Frederic Tormo i Reig:

-Distinguit Sr alcalde de La Capital, em permet un moment?

-I tant, vostè dirà....

-Doncs miri, he vingut a passar un cap de setmana intens a La Capital,per que necessito una mica de canvi...per compensar el meu dia a diarural...en podriem dir turisme urbà

-Ah, molt bé senyor, bona iniciativa

-Ui si, com a idea està molt bé, però la veritat és que marxo desenganyat

-I doncs? No ha trobat una ciutat de disseny, àgil i dinàmica, unaparador de modernitat, tota mena de serveis, una perla delmediterrani, accés a cultura...

-Si, és clar...però miri...no he parat de consumir, despesa a munt idespesa avall...aparcament, menjar, entrades..no fas més que pagar perfer qualsevol activitat...a més a més, no he pogut dormir ni descansargaire..tota la nit cotxes amunt i avall, sirenes d’ambulàncies i/o policíes, el camió de les escombraries, gent de gresca cridant pel carrer...impossible dormir!

-Home, que s’espera, vostè ja s’ho podia imaginar tot això...quan va ala ciutat, que espera trobar-hi? Aquí hi viu molta gent...

-Certament, ningú m’havia avisat de les llargues cues en cotxe o pertreure entrades pel cinema i el teatre, o per treure calers al caixer,o per sopar segons on, o per entrar a la disco...però m’hi he hagut de conformar, no hi havia volta de full...’allí donde fueres haz lo quevieres’ com deia El Quixot...a més, com jo no conec massa bé commoure’m en aquest medi, no seré jo ara qui vindré a dir-li a algú que no conec, com ho ha de fer a casa seu...I és clar, entre perdre temps tontament fent cues, pagar per tot, no poder dormir, doncs com li deia, marxo desenganyat, no és el que m’esperava i em sembla que no m’hi veuran més per aquí... per que,suposo que no faran callar sirenes i jovent, ni treballar als escombriaires de dia per que almenys pugui dormir, quan vingui devisita,oi? Ni faran res amb la pudor de certs carrers o locals?Si més no, ho arreglarien els caps de setmana per que pogués venir apassar-los amb la família? Una mica de distracció no ens aniria malament, tot i que al dia a dia ja sé que no m’acabaria d’adaptar....per que lo de venir a instal·lar la granja de porcs aquí La Capital, ara que aviat no podré ni a pagès, tampoc em deixarien, oi???

-No, més aviat no, sap que li dic?...que si no vol pols, no vagi a l’era...

-Ep, que aquesta dita hauria de ser meva...

1 comentari:

Anònim ha dit...

no sé qui és aquest frederic, però deu ser collonut

explica molt bé, de manera breu i concisa, ironitza sense fer escarni, sap girar la situació de manera agraciada

ha sabut copsar el sentiment de molta gent rural i posar-ho per escrit

on viu? és d'aqui riuprimer? m'agradaria coneixe'l i m'agradaria que les meves germanes se'l poguessin manegar anar i tornant

 
El dèficit fiscal de Catalunya aquest any és de
...
cliqueu aquí per a més informació